wtorek, 30 czerwca 2015

Koszyk na owoce

Witajcie,

To mój ostatni "wolny" dzień, jutro wracam do pracy. Pewnie na początku będzie mnie tu mniej, muszę się jakoś na nowo zorganizować i przyzwyczaić do innego rytmu dnia. Trzymajcie za mnie kciuki :)
A dzisiaj chciałabym Wam pokazać mały koszyk na owoce, zrobiony ze sznurka bawełnianego:




Do zrobienia tego koszyka zużyłam 50 metrów sznurka (5 mm). Korzystałam ze schematu znalezionego na tej stronie - klik (dostępny w języku angielskim i hiszpańskim). Poniżej moje tłumaczenie na polski:

skróty:
oł - oczko łańcuszka
psł - półsłupek
szydełko nr 10
Nie kończymy każdego okrążenia oczkiem ścisłym, tylko normalnie kontynuujemy. Inaczej będzie widać wyraźnie koniec okrążenia

Opis:
Pierwsze okrążenie: zaczynamy od tzw "Magic Loop" (jak zrobić opis znajdziecie tutaj ) - zamiast Magic Loop, robię trzy oczka łańcuszka i łączę je oczkiem ścisłym, potem robimy 6 psł w środek
Rząd 2: (2 psł w kolejne dwa oł) x6 (12)
Rząd 3: (1 psł, 2 psł w kolejne oł) x6 (18)
Rząd 4: (2psł, 2 psł w kolejne oł) x6 (24)
Rząd 5: (3 psł, 2 psł w kolejne oł) x6 (30)
Rząd 6: psł tylko w tylną pętlę oł (30)
Rząd 7-10 (lub więcej w zależności jak wysoki chcemy koszyk) - psł dookoła (30)
Uszy koszyka:
Rząd 11: 10 psł, 6 oł, pomijamy 5 oł i wkłuwamy się w szóste oł, psł w kolejne 10 oł, 6 oł, pomijamy 5 oł i wkłuwamy się w szóste oł, psł do końca okrążenia (32)
Rząd 12: 30 psł dookoła, kończymy oczkiem ścisłym

Dziękuję za Wasze odwiedziny i komentarze :) Do zobaczenia już wkrótce!




4 komentarze:

  1. Koszyk wyszedł świetnie i fajnie, że dodałaś opis :). Mam nadzieję, że pierwszy dzień w pracy poszedł dobrze :).

    OdpowiedzUsuń